Typograficzne logo, komunikacja wizualna i key visual dla Gdyni.
|   2025   |
Gdynia długo kojarzyła mi się z  wycieczką szkolną, podczas której w marznącym deszczu zwiedzałam z klasą Dar Pomorza. W tym czasie Bałtyk krył się za kłębami mgły dając do zrozumienia, że nie chce nawiązywać bliższych znajomości. I vice versa.
15 lat później - spontaniczne podłączona pod delegację znajomych - zostałam wysadzona z samochodu pośrodku nieznanego miasta, z zerową świadomością stron świata. Z pomocą przyszła mi starsza pani pytając czy może w czymś pomóc. Na moje niespecjalnie błyskotliwe “Gdzie jest morze?”, z uśmiechem wskazała właściwy kierunek. To był moment kiedy Gdynia znalazła w moim sercu miejsce szczególne, stając się synonimem miasta życzliwego i otwartego.

Od wspomnień do faktów
Przystępując do prac nad typograficznym logo, komunikacją wizualną i key visual dla Gdyni chciałam odejść od subiektywnych wspomnień i skupić się na faktach. Zależało mi aby poznać historię miasta, aspiracje i plany rozwoju, a przede wszystkim jego mieszkańców. Oprócz researchu w zbiorach cyfrowych pomocną okazała się książka-reportaż Aleksandry Boćkowskiej “Gdynia. Pierwsza w Polsce” (Wydawnictwo Czarne). Ukazuje ona historię i wielowymiarowość miasta, najbardziej jednak cenię ją za udzielenie głosu Gdyniankom i Gdynianom.
Gdynia jest młodym, otwartym i rozwijającym się miastem, o charakterze odmiennym od tysiącletniego, rozległego Gdańska czy kurortowego Sopotu. Przemysł i transport morski stanowią przeważającą część gdyńskiej gospodarki. Jednocześnie odbywają się tam jedne z najważniejszych wydarzeń kulturalnych tj. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, Gdynia Design Days, gala Nagroda Literacka Gdynia. Obecna jest także dbałość o historię i spuściznę kulturową, o czym świadczą Gdyński Szlak Modernizmu, Święto Morza czy Muzeum Emigracji.

Zależało mi aby przedstawić Gdynię jako miasto
- inkluzywne, otwarte na każdego i dla każdego
- przyjazne, w którym chce się być i mieszkać

- szczere, ponieważ przemysł i transport morski są tak samo ważne jak kultura i turystyka.
Charakter projektu 
Na etapie moodboardu określiłam cechy, jakimi powinien charakteryzować się projekt. 
- W logotypie i komunikacji wizualnej powinna być wykorzystana geometryczna - nawiązująca do Bauhausu - bezszeryfowa typografia z humanistycznymi zmiękczeniami. Inspiracją był krój Universal Type zaprojektowany przez Herberta Bayera w 1926 r.
- W logotypie i key visual łuki i półokręgi powinny łagodzić horyzontalne
i wertykalne podziały. W sposób jaki gdyńska architektura modernistyczna nawiązuje do marynistycznej historii miasta.
- Kolorystyka powinna być ciepła oraz stonowana.
Konstrukcja znaku
Kroje headlineowe i tekstowe oraz ich gradacja
Paleta kolorystyczna
Kreacje social media
Posty pionowe 4:5 oraz story 9:16. 
Brand Manual
Projekt zrealizowałam w ramach kursu Creative Typography, organizowanego przez Design Practice i prowadzonego przez Mateusza Machalskiego.